dr Magda Ciereszko
Współpracowniczka w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW
Collaborator at the Institute of Applied Polish Studies
Dyżury | Office hours:
po uprzednim kontakcie mailowym
E-mail: mm.ciereszko@uw.edu.pl
Doktorka nauk humanistycznych, copywriterka w agencjach reklamowych. Absolwentka polonistyki i dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Współpracowniczka Instytutu Polonistyki Stosowanej. Prowadzi zajęcia na temat reklamy i mediów społecznościowych, wspierając osoby studiujące w stawianiu pierwszych kroków w życiu zawodowym. Miłośniczka kina, mody i makijażu oraz kultury ballroom.
PhD, copywriter and concept maker in advertising. Graduate of Polish philology and journalism at the University of Warsaw. Collaborator at the Institute of Applied Polish Studies of the University of Warsaw. Teaches about copywriting and communication in social media, supporting students in their first steps in their professional life. Enjoys cinema, fashion, make-up and ballroom culture.
Zainteresowania badawcze
obsceniczność i transgresja w kulturze
retoryczna i kulturowa analiza reklamy
komunikacja w mediach społecznościowych
gender studies, queer studies
historia mody
Research interest
obscenity in transgression in culture
rhetorical and cultural analysis of advertising
communication in social media
gender studies, queer studies
fashion history
Wybrane publikacje
Selected publications
Zabawa w "udawanego” – prowokacje artystyczne w social media, w: „Rynek, społeczeństwo, kultura”, nr 4/2016, s. 5-12.
Popularna pornografia? O rodzajach pornografii funkcjonujących na ziemiach polskich na początku XX wieku i jej relacji z ówczesną kulturą popularną, w: „Kultura i Historia”, nr 29/2016.
Performing for the followers – social media as a platform for the artist, w: „Contemporary Lynx”, nr 2/2016, s. 68-71.
Co z tą Zapolską? Niepewny status autorki Kaśki Kariatydy, w: Ewa Graczyk, Elwira Kamola, Magdalena Bulińska (red.), Literatura. Kanon. Gender. Trudne pytania, ciekawe, odpowiedzi, Gdańsk 2016, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, s. 58-65.
Wskakując na byka – dyskurs przyjemności w reklamach środków aktywizujących libido, w: Aleksandra Giza, Łukasz Wróblewski (red.), Rozkosz w kulturze, Kraków 2016, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 313-323.