Youtuberka, Paulina Mikuła (kanał Mówiąc Inaczej), absolwentka specjalizacji.

Dołącz do specjalizacji medialnej

Interesujesz się zawodami kreatywnymi? PR-em? Filmem? Chcesz pisać i publikować? 

A może nie masz jeszcze planów, ale chcesz popracować nad swoimi kompetencjami miękkimi, krytycznym myśleniem i efektywną komunikacją?

 Specjalizacja Filologia dla mediów, w skrócie zwana specjalizacją medialną, to atrakcyjne i nowoczesne urozmaicenie tradycyjnych studiów polonistycznych.

Wybierasz ją na pierwszym roku (w sesji zimowej) studiów licencjackich, a zajęcia trwają na 2. i 3. roku studiów licencjackich. 

Specjalizacja medialna w skrócie

Specjalizacja to Wy!

Nie uczymy gotowych rozwiązań, ale zachęcamy do twórczego działania nie tylko na zajęciach, ale i w kołach naukowych.

Studenckie Koło Naukowe Retoryki Gadu-gadu

Klub Filmowy im. Jolanty Słobodzian

 Koło Naukowe Scenariopisarstwa i Storytellingu "Courier"

Zobacz, co się u nas oraz u naszych studentek i studentów dzieje!

Spotkania i warsztaty

Spotkanie organizowane przez Studenckie Koło Naukowe Retoryki Gadu-gadu.

Film i spotkania retoryczne

Cykl spotkań prowadzonych przez dr Gabrielę Jankun-Dopart (2022/2023)

Twórczy studenci

Polecamy podcast o książkach, którego współtwórczynią jest nasza studentka - Natalia Ratajczak.

Podcast studentek FdM, Sanity Kubryń i Pauliny Tomczyk - warto sprawdzić

Osiągnięcia naukowe

Dyplom za najlepszą pracę licencjacką z retoryki

Nagroda dla pracy dyplomowej

Praca licencjacka Anny Perońskiej zdobyła nagrodę w konkursie Polskiego Towarzystwa Retorycznego.

Praca poświęcona retorycznej analizie zwiastunów filmowych została napisana pod kierunkiem dr Ewy Modrzejewskiej i obroniona w 2022 r. 

Fragment okładki "Debata. Retoryka dla demokracji"

Rozdział w książce naukowej

Natalia Borzuta napisała rozdział do książki naukowej poświęconej debacie.  Nasza studentka brała udział w grancie naukowym RHEFINE i w jego ramach opisała internetową platformę argumentacyjną Kialo. 

Debata. Retoryka dla demokracji, red. A. Budzyńska-Daca, E. Modrzejewska,  PWN 2023. 

Jeszcze o specjalizacji...

Na specjalizacji medialnej

Program specjalizacji koncentruje się na:

Na zajęciach, prowadzonych przez akademików i praktyków, kładziemy nacisk na warsztatowe podejście i aktywne współdziałanie studentów, dlatego to oni prowadzą konto specjalizacji na Instagramie: https://www.instagram.com/mediapolon/ 

Kształcimy wszechstronnie. Pokazujemy przykłady i narzędzia, jak tworzyć komunikaty w mediach oraz w firmach i instytucjach, które – szczególnie w dzisiejszych czasach – nie mogą obyć się bez specjalistów do komunikacji publicznej. 

Jednocześnie nie gonimy ślepo za trendami – pamiętamy o niezbędnych podstawach: kulturze słowa, poprawności językowej, rzetelności i retorycznym źródle skutecznego przekonywania.

Dane-Retoryka-Dizajn Hub 2019/2020

Jak przekonać nieprzekonanych? Grupę nieznanych ludzi? Swój zespół? Samego i samą siebie?

Przed takim wyzwaniem postawiliśmy uczestników wyjątkowego przedsięwzięcia dydaktyczno-praktycznego: Dane-Retoryka-Dizajn Hub 2019/2020. Po raz drugi zaprosiliśmy naszych studentów reprezentujących Akademię Sztuk Pięknych, Politechnikę Warszawskiej i Uniwersytet Warszawski, by połączyli swoje siły artysty, „ścisłowca” i humanisty. Tym razem w interdyscyplinarnym zespole musieli znaleźć wspólny język i wspólną linię argumentacji na zadany temat, a proces przekonywania trzeba było zacząć od siebie.

Zwieńczeniem przedsięwzięcia był finał w formie publicznego wydarzenia, w którym przedstawiciele UW w 2-minutowym wystąpieniu mieli przekonać publiczność, dlaczego dane miasto jest najlepszym miejscem do życia po ukończeniu studiów. Przemowie towarzyszyły infografiki przygotowane przez studentów ASP. Wszystko zaś bazowało na danych opracowanych przez studentów PW.

Zobacz DRD HUB 2018/2019: https://drdhub.github.io/