Wybierz Filologię dla mediów na studiach I stopnia
Interesujesz się zawodami kreatywnymi? PR-em? Filmem? Chcesz pisać i publikować?
Na specjalizacji medialnej
- krytycznie analizujemy media (również społecznościowe) oraz dyskurs publiczny,
- dyskutujemy o zmieniających się formach i gatunkach przekazu,
- ćwiczymy wyspecjalizowane i uniwersalne formy posługiwania się słowem oraz obrazem.
Program specjalizacji koncentruje się na:
- obserwacji oraz analizie współczesnego rynku i języka komunikacji multimedialnej (mediów, filmu, reklamy, PR),
- przedstawieniu aparatu badawczego do prowadzenia własnych badań,
- tworzeniu szeroko rozumianych tekstów użytkowych,
- ćwiczeniu miękkich umiejętności przydatnych m.in. w zawodach medialnych (nauka argumentacji, wystąpień, debat i negocjacji).
Zobacz nowy program specjalizacji 2020-2021
Nie uczymy gotowych rozwiązań, ale zachęcamy do krytycznego myślenia i twórczego działania nie tylko na zajęciach, ale i w kołach naukowych:
- Klub Filmowy im. Jolanty Słobodzian: https://www.facebook.com/klubslobodzian/
- Studenckie Koło Naukowe Retoryki Gadu-gadu: https://www.facebook.com/SKN.gadugadu/
Na zajęciach, prowadzonych przez akademików i praktyków, kładziemy nacisk na warsztatowe podejście i aktywne współdziałanie studentów, dlatego to oni prowadzą konto specjalizacji na Instagramie: https://www.instagram.com/mediapolon/
Zobacz inne prace studentów
Kształcimy wszechstronnie. Pokazujemy przykłady i narzędzia, jak tworzyć komunikaty w mediach oraz w firmach i instytucjach, które – szczególnie w dzisiejszych czasach – nie mogą obyć się bez specjalistów do komunikacji publicznej.
Jednocześnie nie gonimy ślepo za trendami – pamiętamy o niezbędnych podstawach: kulturze słowa, poprawności językowej, rzetelności i retorycznym źródle skutecznego przekonywania.
Celebryci o specjalizacji 😉
Zobacz, co o specjalizacji mówi YouTube′erka, Paulina Mikuła (kanał Mówiąc Inaczej).
Studenci o specjalizacji

Filologia dla Mediów. Pora na chwilę podnieść nos znad zakurzonej książki i spojrzeć na filologię polską nowocześnie. Otaczająca nas rzeczywistość zmienia się w niespotykanym dotąd tempie a zrozumienie mediów pozwoli lepieuj poznać dynamikę rozwoju ryku pracy. Magda FDM 2019-2021
Daj się przekonać Wiktorii. Wybierz specjalizację medialną.
Specjalizacja adresowana jest do studentów zainteresowanych przygotowaniem zawodowym do pracy w dziedzinie reklamy i marketingu, public relations, w zawodach kreatywnych oraz w mediach (w tym: w przemyśle filmowym, w redakcjach kulturalnych itd.).
To również dobry wybór dla osób, które chcą zajmować się edukacją medialną w instytucjach kulturalnych, edukacyjnych i w organizacjach pozarządowych.